Accountancy
Wat als we samen zouden zorgen dat de samenwerking tussen jou, collega’s en je klant perfect loopt? Dat iedereen op tijd de juiste informatie heeft. Dat je altijd weet wat de status is van stukken en gegevens. Dat je grip houdt, ook al komt er eens een spoedklus tussendoor.
CENTRALISEREN, ORGANISEREN, AUTOMATISEREN
Soms denk ik wel eens: Microsoft 365 is gewoon gemaakt voor de accountancy. Geen ander vak vraagt zulke nauwe samenwerking en communicatie tussen zo veel verschillende specialismes. Een naadloze taakverdeling en continu inzicht en de voortgang zijn cruciaal, maar de informatievoorziening laat vaak te wensen over. Daardoor heb je allerlei meetings en mailwisselingen, puur om te zorgen dat iedereen weet hoe het met het proces staat. Dat kan veel beter. Zet alle processen in Microsoft 365, organiseer alles vanuit één centraal punt en automatiseer al het herhalende handwerk.
- Inzicht in voortgang, zonder vragen, vergaderingen of e-mails
- Leuker werk voor iedereen
- Minder meetings, minder mail, meer tijd voor je vak
- Deadlines halen zonder stress
- Van reactief naar proactief
SLIM OMGAAN MET BESTAANDE SYSTEMEN
Microsoft 365 helpt je bij het geautomatiseerd uitvragen van informatie bij klanten. Doe je dat handmatig, dan zorgt dat voor veel e-mails, veel berichtjes in de trant van ‘wat is de status’ of ‘waar blijft het’ en dus veel herhalend werk dat alleen maar afleidt van je taken.
Een goed ingerichte Teams-omgeving geeft je ook inzicht in de status van het proces. Je haalt je deadlines makkelijker, als je altijd weet wat de status is van je uitstaande verzoeken. En je kunt een spoedklus voor een klant veel beter inpassen, omdat je niet continu handmatig de status van je werk hoeft te checken.
Het onboarden van klanten is veel werk. Er zijn veel mensen bij betrokken, uit verschillende organisatielagen. Er zijn documenten te accorderen en gaan veel stukken en gegevens heen en weer. Het is moeilijk om de status van alles scherp te houden. Waar zijn de stukken? Zijn de gegevens compleet? Wie is ermee bezig? Door Microsoft 365 slim in te richten, krijg je een centraal overzicht van alle lopende acties en de status van alle documenten. Is een taak afgerond of een document akkoord? Dan krijg je automatisch een bericht. Zorg dat de samenwerking met een nieuwe klant voortaan vanaf dag 1 gesmeerd loopt!
HOE HET WERKT
Ik laat je zien wat mogelijk is in Teams en Microsoft 365 en we ontdekken samen hoe jouw accountancybedrijf beter, effectiever en efficiënter kan werken. Niet een klein beetje beter, maar Rocketpilot-superveel-beter. Mijn ruime ervaring met het automatiseren van accountancyprocessen zorgt dat we razendsnel van start kunnen.
Stap 1: inspiratiesessie
In deze eerste bijeenkomst pakken we meteen je werkprocessen beet. Wat gaat er goed? Wat kan er beter? We concentreren ons vooral op wie wanneer welke informatie nodig heeft en we maken een eerste plan om dat voor elkaar te krijgen. We bedenken ook wat er van je huidige IT weg kan en wat moet blijven. Maar we kijken vooral naar het handmatige werk dat je iedere dag doet. Want in het automatiseren daarvan zit de meeste winst.
Stap 2: oplossingen
Na de inspiratiesessie zitten we vol plannen en ideeën. Nu gaan we die vormgeven in concrete, technische oplossingen. Heb je daarvoor de technische kennis in huis? Dan hoef ik daarin alleen te begeleiden. Wil je het liever aan mij uitbesteden? Ook geen probleem.
Stap 3: aan het werk!
We testen en evalueren de oplossingen grondig, maar we wachten niet te lang met het lanceren ervan. Want door snelle resultaten krijg je enthousiasme en met enthousiasme wordt alles makkelijker. Iedereen profiteert dus snel van de nieuwe, betere manier van werken. Ik begeleid jullie daarbij en ik help jou met het maken van instructievideo’s, het organiseren van bijeenkomsten en het geven van trainingen.
KLANTCASE : THE AUDIT GENERATION
klaar om te starten? Eens verder praten?